Het antibioticum Tequin (gatifloxacine) kan mogelijk aanleiding zijn voor fatale suikerschommelingen, zo heeft een nieuw onderzoek ontdekt. De risico’s zijn veel groter dan oorspronkelijk werd aangenomen en de Amerikaanse Food and Drug Administration heeft artsen al gewaarschuwd dat zij dit middel niet moeten voorschrijven aan patiënten met diabetes.
Patiënten maken melding van zowel hypoglykemie (lage bloedsuiker) als hyperglykemie (hoge bloedsuiker) bij gebruik van dit antibioticum. Het middel behandelt longontsteking, bronchitis, seksuele aandoeningen en infecties aan de urineweg, de nieren en de huid, volgens de FDA.
(zie ook http://voeding.web-log.nl/voeding/2006/03/suikerschommeli.html)
Antibioticum mogelijk oorzaak fatale suikerschommeling

Uit dezelfde categorie
Geen Resultaten Gevonden
De pagina die je hebt opgevraagd, kon niet worden gevonden. Probeer je zoekopdracht te verfijnen of gebruik de navigatie hierboven om het bericht te vinden.