Peuter overlijdt aan bofvirus in BMR vaccin

Categorieën: Geneesmiddelen en alternatieven


Het MBR- (bof, mazelen en rodehond) vaccin is verantwoordelijk gesteld voor de dood van een vijfjarig jongetje uit het Verenigd Koninkrijk. Dokters hebben bevestigd dat het jongetje is overleden ten gevolge van het bofvirus dat via het “levende” vaccin in zijn hersenen terecht is gekomen.

Het jongetje kreeg het vaccin toen hij achttien maanden oud was. Vier maanden later werd er SCID, oftewel ernstig gecombineerde immuunstoornis (Severe Combined Immunodeficiency Disease), bij hem geconstateerd. In de maanden die volgde kreeg het jongetje medicijnen om de symptomen – koorts, uitslag, diarree, lethargie en aanvallen – te bestrijden. MRI scans toonden aan dat er sprake was van encefalitis (hersenontsteking door infectie). De symptomen verslechterde en tegen de tijd dat het jongetje vier jaar was, was hij ongecoördineerd en werd zijn zicht langzaam minder goed.

Verder onderzoek achterhaalde dat er een chronische ontsteking en beschadiging van het centrale zenuwstelsel was ontstaan. Ondanks de antibiotica en antivirale en antifungale medicijnen overleed het inmiddels volledig blinde jongetje toen hij vijf jaar was.

Tijdens het post mortem-onderzoek ontdekten de onderzoekers van de Hogeschool in Londen een virusstam in de hersenen van het jongetje. Deze zou afkomstig zijn uit het MBR-vaccin. Onderzoeksleider Sofia Morfopoulou verteld dat het immuunsysteem van het jongetje misschien al wel aangetast zou kunnen zijn geweest voordat hij werd ingeënt. Dit zou hem vatbaarder hebben gemaakt voor een heftige reactie. In 2015 vond een vergelijkbaar geval plaats; toen een meisje van 13 maanden overleed aan encefalitis na het krijgen van het MBR-vaccin.
Bron: Acta Neuropathol, 2017; 133: 139-47; www.ghostshipmedia.com